" اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. "
شرط اسلام، قتل و کشتار در قرآن و سنت

فرقه جعلی و ساختگی «وهابیت» با اندیشه‌های تکفیری و خشن، جوامع اسلامی را دچاردگرگونی و مسلمانان را در شوک فرو برده است. وهابیان با اتهامات پوچ و بی‌اساس عقاید سایر مسلمانان را باطل شمرده و آنان را تکفیر نموده و هر جا مناسب یافتند دست به قتل و غارت و کشتار می‌زنند و برای این کارشان به قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌واله) استناد می‌کنند.

قرآن و نهی از کشتار مسلمانان
اگر به قرآن کریم دقت کنیم، می‌بینیم که قرآن در آیات خود تنها جنگ و قتال با یک دسته از انسان‌ها را جایز می‌داند، و آن «کافر حربی» است، یعنی کسی که اسلام را نپذیرفته و کفر و شرک را معتقد است و علاوه بر آن شرایط اسلام را هم رعایت نکرده و به مبازره با اسلام و مسلمانان پرداخته است. در این مورد هم چاره‌ای جز جنگ با آن‌ها وجود ندارد، زیرا اگر او را نکشی، او تو را می‌کشد. و در آیات متعددی مسلمانان را از نسبت دادن کفر به یکدیگر و قتل و کشتار نهی کرده است، و در هیج جایی حکم قتل نسبت به کسی که شهادتین را جاری کرده، وجود ندارد. حتی قرآن دستور می‌دهد با کافری که شرایط ذمه را پذیرفته و در ظاهر اسلام را رعایت می‌کند نیز مانند یک مسلمان رفتار کنیم؛ لذا اسلام دین رحمت و مهربانی است.



قرآن کریم در این رابطه می‌فرماید: «وَ مَنْ یقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فِیها وَغَضِبَ اللهُ عَلَیهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظِیماً[نساء/ 93] و هر کس، فرد باایمانی را از روی عمد به قتل برساند، مجازاتِ او دوزخ است؛ در حالی که در آن جاودانه است؛ و خداوند بر او غضب می‌کند؛ و او را از رحمتش دور می‌سازد؛ و عذاب عظیمی برای او آماده می‌سازد». هم‌چنین اسلام و قرآن آن‌قدر نسبت به قتل و کشتار مردم بی‌گناه حساس است که قتل یک انسان بی‌گناه را به مانند قتل همه انسان‌ها معرفی می‌نماید و می‌فرماید: «أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعاً[مائده/ 32] هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد،  مانند این است که همه انسان‌ها را کشته باشد».

شرط اسلام  و نهی از قتل در سنت
وهابیان با عقاید تکفیری و تدروی خود، به هیچ عنوان به اقرار افراد به شهادتین توجهی نمی‌کنند؛ در حالی که بر طبق سنت رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌واله) اصل اسلام با شهادتین محقق می‌شود و صلاح و رست‌گاری در سایه این کلمه حاصل می‌شود. این در حالی است که بسیاری از علمای شیعه و سنی شهادتین و عدم انکار ضروری دین را در تحقق اسلام کافی می‌دانند. حتی ابن منذر در کتاب «الاجماع» و دیگر علما بر این مساله ادعای اجماع کرده‌اند که هر کس بگوید: «اشهد ان لا إله إلاّ الله و اشهد أنّ محمّداً رسول الله» مسلمان است.[1]

«بخاری» و «مسلم» هر دو در صحیح خود نقل کرده‌اند که پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌واله) فرمودند: « خداوند آتش جهنم را بر کسی که «لا إله إلاّ الله» بگوید حرام کرده است».[2] هم‌چنین هر دو از «اسامة بن زید» نقل کرده‌اند که گفت: «رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌واله) ما را به سوی منطقه «حُرقه» از «جهینه» که هنوز بت‌پرست بودند فرستاد؛ ما دم صبح‌ به آن قوم رسیدیم و با آنان به جنگ پرداختیم، من و یکی از انصار مردی از آن قوم را دنبال کردیم و چون او را از هر طرف احاطه کردیم او گفت: «لا اله الاّ الله». مرد انصاری دست از او برداشت، ولی من نیزه را به او زده و او را کشتم. و چون وارد مدینه شدیم این خبر به پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌واله) رسید. حضرت به من فرمود: «ای اسامه، آیا او را به قتل رساندی بعد از آن‌که «لا اله الاّ الله» گفت؟ عرض کردم: «ای رسول خدا، او به جهت حفظ جان خود چنین گفت» باز حضرت فرمود: «آیا او را به قتل رساندی بعد از آن‌که «لا اله الاّ الله» گفت؟» انس می‌گوید: همین‌طور حضرت آن را بر من تکرار می‌کرد تا این‌که آرزو کردم که قبل از آن روز اسلام اختیار نکرده بودم».[3]  
حضرت در جای دیگر می‌فرمایند: «هر کس نماز صبح به جای آورد در ذمه خداست، پس با عهد و پیمان خدا مقابله نکنید، پس هر کس او را به قتل رساند، خداوند به دنبال اوست تا او را به رو در آتش دوزخ اندازد».[4]

رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌واله) درباره کشتار و قتل مسلمانان می‌فرمایند: « هر آینه نابودی دنیا نزد خداوند، از کشتن مرد مسلمان آسان‌تر است».[5] هم‌چنین پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌واله)  می‌فرمایند: «هر کسی از شما می‌خواهد که بین او و بهشت چیزی فاصله نیافتد و در آن را مشاهده کند، باید دست از [ریختن] خون مسلمانی که «لا اله الاّ الله» می‌گوید بردارد و خون او را بی‌جا نریزد. ولی اگر کسی مسلمانی را بکشد، هر گاه دری از درهای بهشت به او نشان داده شود، بین او و بین آن در، شخص مقتول حایل شده و با آن قاتل نزد پروردگار عالمیان شکایت می‌کند».[6]

 حال باید از این وهابیت خبیث سوال کرد که آیا به راستی با وجود آین آیات و این همه روایات، باز هم جایی برای تکفیر کردن و حکم به قتل و کشتار کودکان و زنان مسلمان وجود دارد؟ آیا این اندیشه‌های تند و خشن مخالف نص صریح قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌واله) نیست؟
________________________________________
پی‌نوشت
[1]. الاجماع، ابن منذر، ص 76؛ درء تعارض العقل و النقل، ج8، ص 7؛ مدارج السالکین، ج3، ص 452.
[2]. صحیح بخاری، ح425؛ صحیح مسلم، ح33.
[3]. صحیح بخاری، ح6872؛ صحیح مسلم، ح96 و 159.
[4]. سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1301.
[5]. صحیح ترمذی، ح 1395.
[6]. المعجم الاوسط، طبرانی، ج 7، ص 229؛ مجمع الزوائد، هیثمی، ج 7، ص 297.





برچسب ها: قتل و کشتار مسلمانان، جنایات وهابیت، قتل و کشتار در قرآن،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : دوشنبه 8 تیر 1394 | توسط : علی سیدی | نظرات()
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو